En af verdenens største sportsbegivenheder kommer til Sønderborg søndag, den 3. juli 2022.

Afslutningen på Tour de France 2022 3. etape.

Det bliver med garanti den største begivenhed i Sønderborg, ikke blot i år, men i mange år fremover.

I bestyrelsen har vi talt om, hvad Alssund Fotoklub kan få ud af Tour de France.

Det er jo ikke blot et spørgsmål om at få en masse billeder af cykelryttere, der kører over målstregen. Der sker jo ufattelig meget i forbindelse med så stort et arrangement. Jeg har selv været til stede ved flere af Post Danmarks etaper og været 3 gange i Paris for at overvære Tourens afslutning på Avenue des Champs-Élysées. Forskellen på de 2 begivenheder ligger først og fremmest i størrelsen: ALT er større i Paris. For at få hele showet med, ankom vi altid til Champs-Élysées mindst 5-6 timer før man forventede, at rytterne kom ind i byen, og der var masser at se på og fotografere. Alene det at bevæge sig rundt blandt anslået 250.000 andre tilskuere var en oplevelse i sig selv. Så mange kommer der nok ikke i Sønderborg, lidt færre har også ret.

Reklamekaravanen, der bare er laaang, ankom et par timer før rytterne og er et selvstændigt show i showet. Rytterbusserne med alt hvad dertil hører, er en historie helt for sig selv. Målområdet er hektisk hele dagen, og chancen for at få billeder af dem, man normalt ser på TV er stor. TV2's studie er også et besøg værd, både før og efter afslutningen. Dertil kommer de utroligt mange ting, der bare er omkring hele arrangementet.

I Sønderborg starter de første events allerede 100 dage før, og vi vil gerne have Alssund Fotoklub med fra start. Derfor opretter vi en fokusgruppe til lejligheden, hvor vi kan aftale, hvad og hvor vi gerne vil være.

Er du interesseret i at deltage sammen med klubben, så kontakt arvid@arvidnielsen.dk.

Du må også meget gerne tilmelde dig i vores kalender, klik her.